משחק אסטרטגיה מופשט

יאיר ויס - אסטרטגיה תקשורתית משחקי אסטרטגיה מבוססי תורות – משחקים בהם מושם דגש על חשיבה אסטרטגית, קבלת החלטות טקטיות, וניהול משאבים, בעוד שכל שחקן במשחקים הללו צריך לבצע בתורו כמות מוגבלת או בלתי מוגבלת של פעולות. קרבות מבוססי תורות – במשחקים הללו הקרבות מתקיימים כאשר כל שחקן מבצע בתורו כמות מוגבלת או בלתי מוגבלת של פעולות על מנת לבצע פעולות אסטרטגיות שונות שיכולות להשפיע באופן מהותי על תוצאות הקרבות. משחק אסטרטגיה מבוסס תורות (באנגלית: Turn-based strategy, או בקיצור TBS) הוא תת-ז’אנר של משחקי אסטרטגיה בהם מושם דגש על חשיבה אסטרטגית, קבלת החלטות טקטיות, וניהול משאבים, בעוד שכל שחקן במשחקים הללו צריך לבצע בתורו כמות מוגבלת או בלתי מוגבלת של פעולות. הז’אנר מתחלק לשני תתי-קטגוריות עיקריות: משחקי אסטרטגיה בזמן אמת (RTS) ומשחקי אסטרטגיה מבוססי תורות (TBS). אם כי ניתן למצוא אלמנטים של אסטרטגיה בזמן אמת גם במספר משחקים שיצאו לשווקים לפני כן. המשחק “Warcraft III: Reign of Chaos”, אשר יצא לשווקים 2002, היה משחק בולט נוסף בז’אנר משחקי האסטרטגיה בזמן אמת.

ברט ספרי, היוצר של המשחק, טבע באותה העת את המונח “אסטרטגיה בזמן אמת” במטרה לסייע לשווק את הז’אנר החדש. במשחקים הללו השחקן שולח פקודות ומבקר את ביצוען בעת ובעונה אחת בעודו מפקד על צבאות בקרבות בזמן אמת. הז’אנר זכה לפופולריות ניכרת בשנת 1992 כאשר יצא לשווקים משחקי האסטרטגיה בזמן אמת Dune II. משחקי האסטרטגיה בזמן אמת שינו באופן ניכר את ז’אנר האסטרטגיה על ידי הדגשת החשיבות של ניהול זמן, כאשר אין זמן רב לתכנון המהלכים. בניגוד למשחקי אסטרטגיה בזמן אמת אשר מתמקדים לרוב בבניית בסיסים צבאיים וניהול משאבים, משחקי טקטיקה בזמן אמת מתמקדים לרוב בשליטה ביחידות קטנות ובטקטיקות מורכבות בשדה הקרב. משחקי טקטיקה בזמן אמת (RTT) – משחקים המתמקדים בלוחמה טקטית וקבלת החלטות בזמן אמת. הז’אנר כולל מגוון רחב של תתי ז’אנרים כולל משחקי אסטרטגיה מבוססי תורות, משחקי אסטרטגיה בזמן אמת, משחקי 4X, משחקי ארטילריה, משחקי זירות קרב מרובות משתתפים, משחקי אסטרטגיה מקוונים מרובי משתתפים בזמן אמת, משחקי טקטיקה מבוססי תורות, משחקי טקטיקה בזמן אמת, ומשחקי מלחמה. If you loved this write-up and you would such as to obtain more info concerning אסטרטגיה תקשורתית kindly go to the web-site. שתי תתי הז’אנרים המרכזיים הם משחקי אסטרטגיה בזמן אמת, בהם השחקן נדרש לקבל החלטות בזמן אמת, והם דורשים חשיבה מהירה והיכולת לבצע משימות מרובות ביעילות. במשחקי האסטרטגיה הממוחשבים השחקן נדרש לקבל החלטות אסטרטגיות הנוגעות להקצאת משאבים, פריסת יחידות, מחקר טכנולוגי ויחסים דיפלומטיים על מנת לנצח את היריבים במשחק ולהשיג יעדים שונים.

נוצרה סתירה מכיוון שלא ייתכן שגם השחקן הראשון וגם השני יכולים לכפות ניצחון. מצב בעל ערך 2 הוא מצב שממנו השחקן הראשון יכול להגיע למצב אחד. לעומת זאת מערמה עם 4 גפרורים לא ניתן להגיע למצב שהערך שלו הוא 0, ולכן הערך של ערמה זאת הוא 0. מכאן אפשר לראות שכאשר יש ערמה בודדת המצבים המפסידים הם כאשר מספר הגפרורים בערמה הוא כפולה של 4. כאשר יש יותר מערמה אחת, אזי בעזרת חיבור נים של ערכי גרונדי של הערמות ניתן לקבל את הערך של המצב. מכאן נובע גם שתפקיד הפונקציה השיווקית הוא לזהות הזדמנויות ואיומים בשוק הרלוונטי, ולעקוב אחרי המתחרים ולנסות להקדים אותם בחידושים ובשיפור התועלות ללקוח. במשחקים הללו כל השחקנים המשתתפים שולטים בצבאות שונים וכל שחקן צריך לעסוק בלוחמה אסטרטגית בזמן אמת נגד השחקנים האחרים בעולם המשחק. משחקי אסטרטגיה מקוונים מרובי משתתפים בזמן אמת (MMORTS) – משחקים המשלבים אלמנטים מז’אנר משחקי האסטרטגיה בזמן אמת עם הז’אנר של משחקי רשת מרובי משתתפים באופן בו מספר גדול מאוד של שחקנים מקיימים אינטראקציה זה עם זה בתוך עולם וירטואלי.

משחקי האסטרטגיה הממוחשבים פותחו במקור בהשראת משחקי האסטרטגיה השולחניים המסורתיים כמו שחמט, דמקה וגו, וכמו גם משחקי לוח ומשחקי מלחמה. משחק המיינפריים מבוסס הטקסט “The Sumerian Game”, אשר יצא ב-1964, היה אחד ממשחקי האסטרטגיה הממוחשבים הראשונים. במשחקי האסטרטגיה הממוחשבים השחקנים צריכים לשלוט ביחידות או דמויות מסוימות באופן בו הם יצליחו להשיג מטרות ספציפיות בעולם המשחק. השחקנים נדרשים להתמודד עם אתגרים משתנים, לנהל משאבים, לבנות ולשדרג יחידות ומבנים, ולנהל קרבות נגד מחשב או שחקנים אחרים. משחק אסטרטגיה ממוחשב הוא סוגה של משחקי מחשב בעולם הגיימינג, המדגיש את הצורך בחשיבה אסטרטגית ותכנון מדוקדק להשגת מטרות שונות. Blizzard Entertainment, הבעלים של זיכיון Warcraft, פיתחה בשנת 2015 משחק בהשראת DotA בשם “Heroes of the Storm” אשר כלל גיבורים שונים מהזיכיונות של החברה, כולל גיבורים רבים מהמשחק Warcraft III. בשנים הבאות מפתחים שונים יצרו משחקים שונים דמויי DotA בהם Heroes of Newerth שיצא ב-2009, League of Legends שיצא ב-2010, ומשחק ההמשך העצמאי של המוד, Dota 2, שיצא ב-2013. משחקי אסטרטגיה גדולים כוללים לעיתים קרובות קמפיינים בקנה מידה עצום אשר יכול להתפרש על פני מאות או אפילו אלפי שנים, ואשר בהם השחקנים שולטים בציוויליזציות או במדינות שלמות ומתמקדים בהיבטים שונים כמו בין היתר דיפלומטיה, לחימה וכלכלה.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *